امروزه با توجه به هزينه هاي زياد دادرسي و نيز حق الوكاله وكلاي دادگستري چيزي در حدود 30 درصد خواسته پرونده صرف چنين هزينه هايي مي شود . از طرفي با توجه به سياستهاي جديد قوه قضاييه در خصوص حبس زدايي و نيز صدور حكم تقسيط نسبت به افرادي كه بدهكار هستند عملا نه تنها ذي حق به حق خود نمي رسد بلكه هزينه هاي اضافي ديگري نيز پرداخت نموده است . لذا در اين مقاله و مقاله هاي ديگر تصميم دارم گام به گام از ابتداي يك پرونده تا رسيدن به حق و حقوق خود پيش برويم . دعاوي خانوادگي كه مبتلا به زيادي دارد و اكثر بانوان از نرسيدن به حقوق خود رنج مي برند موضوع نخست است كه بعد از گام نخست به آن خواهيم پرداخت .
گام نخست:
با توجه به اجباري شدن ثبت نام قضايي و دريافت كد رهگيري جهت سهولت در ابلاغ و نيز اطلاع از روند پرونده بدون حضور در دادگاه همه افراد اعم از خواهان و خوانده مي بايست به دفاتر خدمات قضايي به همراه شناسنامه و كارت ملي مراجعه و كد رهگيري كه به منزله كد قضايي آنهاست دريافت نمايند . گفتني است همزمان با ثبت نام مبلغ 10000 تومان اخذ و به شما ايميلي اختصاص داده مي شود كه هميشگي است و هر زمان شما دعوايي مطرح كنيد و يا اينكه كسي عليه شما دعوايي مطرح كرده با ورود به ان ايميل از مشخصات پرونده مطلع خواهيد شد .
منتظر مقاله هاي بعدي و گام دوم باشيد .
موسسه حقوقی پرتو عدالت نوید...
ما را در سایت موسسه حقوقی پرتو عدالت نوید دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 23 تاريخ: دوشنبه 12 تير 1396 ساعت: 14:34